• A
  • A
  • A

 

 

 

UWAGA PILNE!!!!

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ostrołęce informuje, że  z dniem 11 sierpnia 2022 r. wchodzi w życie znowelizowana Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r.  o Inspekcji Weterynaryjnej ( Dz. U. z 2022 poz. 1570) oraz Rozporządzenie MRiRW z dnia 29 lipca 2022 r. w sprawie stawek opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną (Dz. U. z 2022 r. poz. 1672). 

Zamknij okno

Zgłaszanie naruszeń prawa

Zgłaszanie naruszeń prawa

Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:

  1. zamówień publicznych,
  2. usługi produktów i rynków finansowych,
  3. zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
  4. bezpieczeństwa produktów i ich zgodność z wymogami,
  5. bezpieczeństwa transportu,
  6. ochrony środowiska,
  7. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
  8. bezpieczeństwa żywności i pasz,
  9. zdrowia i dobrostanu zwierząt,
  10. zdrowia publicznego,
  11. ochrony konsumentów,
  12. ochrony prywatności i danych osobowych,
  13. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
  14. interesów finansowych UE,
  15. rynku wewnętrznego UE, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

 

Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 roku w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrołęce ustanawia następujące kanały zgłoszeń:

  • adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • adres pocztowy: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrołęce, ul. Składowa 8 A, 07-410 Ostrołęka
  • na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie organu przyjmującego zgłoszenie w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  1.  imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny zgłaszającego,
  2.  temat zgłoszenia,
  3.  opis naruszeń prawa,
  4.  adres lub miejsce, w którym doszło do naruszeń prawa.

 W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych w zgłoszeniu zewnętrznym zgłaszający podaje adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej.

 

 Organ publiczny przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne potwierdza jego przyjęcie zgłaszającemu na adres do kontaktu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni  od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem że zgłaszający podał adres do kontaktu.

 Administratorem danych podanych w zgłoszeniu zewnętrznym jest organ publiczny, przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne.